counter create hit

مطالب مرتبط:

العبادی: صحبت از سفر محمد بن سلمان به عراق هیچ پایه و اساسی ندارد

نخست وزیر عراق تأکید کرد که صحبت از سفر ولیعهد عربستان به عراق هیچ پایه و اساسی ندارد و هدف آن ایجاد درگیری و اختلافات داخلی است.

بیش از ۱۳ میلیون نفر به خراسان رضوی سفر کردند

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: از 25 اسفند 96 تا پایان سیزدهمین فروردین ماه جاری 13 میلیون و 438 هزار و 672 مسافر نوروزی به این استان سفر کردند. ...

سفر وزیر امور خارجه کره شمالی به چین

وزیر امور خارجه کره شمالی به چین رفت تا با همتای چینی خود دیدار کند.

درآمد ازبکستان از صنعت گردشگری

«صادق باداک» مشاور رئیس کمیته توسعه گردشگری ازبکستان گفت: اگر زیربنا های مورد نیاز ایجاد شود این کشور می تواند از گردشگری سالانه ۱۵ میلیارد دلار به دست آورد. ...

جزئیات راه‌اندازی نخستین مسیر سفر دریایی در خزر

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که با پیگیریâهای صورت گرفته نخستین مسیر سفر دریایی در خزر تا تابستان امسال رسما آغاز به کار میâکند. ...

موسیقی پارس: جشنواره نوروزگاه ۹۷ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ساحل گردشگری سازمان برگزار شد. به...

موسیقی پارس: جشنواره نوروزگاه ۹۷ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ساحل گردشگری سازمان برگزار شد. به گزارش زهرا همتی مدیر عامل موسسه فروغ فلق، جشنواره نوروزگاه از ۲ تا ۶ فروردین ۹۷ با حمایت جناب آقای مهندس یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه، مدیر رو ...

مسافرت در بارداری، نکاتی برای سفر بی خطر

با اینکه سفر کردن در دوران بارداری معمولا یک امر بی خطر است، شما می توانید با رعایت چند اقدام احتیاطی از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

ردپای مسافران نوروزی در طبیعت بکر ایذه + فیلم

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از  گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ منطقه اَلهَک شهرستان ایذه پس از ورود گردشگران چهره قبح پیدا نموده است. عکس ها منتشر گردیده از طبیعت در این روزها نشان از بی مهری تعدادی می دهد که طبیعت را آشغال دان پنداشته اند و هر کج ...

گزارشی از سفر وزیر بهداشت به قم و دیدار با مراجع عظام

وزیر بهداشت در سفر به استان قم و افتتاح بیمارستان 172تختخوابی شهدای قم گفت: بسیاری از مردم تصور می کنند که استان قم به علت مرکزیت علم اسلامی و وجود مضجع شریف حضرت معصومه(س) همچنین حوزه های علمیه، از امکانات بهتری نسبت به استان های دیگر برخوردار است، در صورتی که ...

قاتل: همسرم به مسافرت عید نیامد او را کشتم!

مردی که متهم است لحظه سال تحویل همسرش را مقابل چشمان پسر خردسالش به قتل رسانده حادثه را شرح داد.

قاتل: همسرم به مسافرت عید نیامد او را کشتم!

مردی که متهم است لحظه سال تحویل همسرش را مقابل چشمان پسر خردسالش به قتل رسانده حادثه را شرح داد.

ریکاوری فولادی ها بعد از سفر ١١ ساعته(عکس)

ریکاوری فولادی ها بعد از سفر ١١ ساعته(عکس)

بازیکنان فیکس تیم فولاد خوزستان روز گذشته ریکاوری کردند تا تمرینات اصلی خود را از امروز برای دیدار با ذوب آهن برگزار کنند.

نمی توانم اسکناس هایم را با چمدان به روسیه ببرم

نمی توانم اسکناس هایم را با چمدان به روسیه ببرم

به گزارش جهان نیوز، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه گفت: من به عنوان یک بازرگان نمی توانم اسکناس های خود را در چمدان بگذارم و به روسیه بیاورم بنابراین بانک های روسیه باید روابط کارگزاری لازم را فراهم کنند. اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترک ایران و روس ...

راهکار شفر برای تکمیل لیست استقلال مقابل گسترش

مصدومیت پرتعداد بازیکنان استقلال باعث شده تا وینفرد شفر در هفته های اخیر برای پر کردن لیست ۱۸ نفره خود از بازیکنان جوان این تیم استفاده کند. استقلا ل در سفر به تبریز نیز سه بازیکن جوان خود را به همراه برده است. در این سفر محمد جواد حیدری، حسن حیدری ...

نمایندگان دلشان برای گردشگری می سوزد؟!

رییس انجمن صفنی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: اگر نمایندگان مجلس دلشان برای گردشگری می سوزد پس چرا لایحه افزایش سه تا شش برابری عوارض خروج از کشور را مصوب کردند؟! ...

هنوز هم این روند از یک حرفه ای در هر بخش از گردشگری نیست

هنوز روند حرفه ای در هیچ یک از بخشهای گردشگری نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اما تیمور ایران نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در سومین جلسه گروه گردشگری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مدرن با رویکرد ارتقاء کیفیت خدمات در صنعت گردشگری ایران گفت: گردشگران خارجی ورود تصویری همراه با شک و تردید و اشتباه از جامعه ایران امروز, اما هنگامی که او برگ نگاه متفاوت و شاید مثبت در حالی که وضعیت فعلی کیفیت خدمات ما در کشور در حدی اما رضایت بالا برای گردشگران بین المللی را ایجاد می کند و این تغییر در نگرش نمی تواند متاثر از کیفیت کل خدمات گردشگری. او در توضیح یکی از دلایل این تغییر در نگرش گردشگران خارجی پس از سفر به ایران گفت: متاسفانه اعلام و ارائه تصاویر از صلح مانند فقر و عدم توسعه و پیشرفت و.... و ایجاد یک واقعیت از ایران می تواند حتی در زمانی که این گردشگران به ایران آمده و نگرانی هایشان برطرف می شود توجه چندانی به کیفیت خدمات نمی کنند. او درباره ارزیابی و درجه بندی تاسیسات گردشگری گفت: حدود ۱۶ بند در آیین نامه ایجاد اصلاح، تکمیل،درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری مشخض می شود، هتل، متل، مهمانپذیر، مجتمع های گردشگری، اردوگاه ها و حتی دفاتر خدمات مسافرتی تحت عنوان تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی یا تاسیسات گردشگری شناخته می شوند. او افزود: برای مشخص کردن این نکته که یک هتل در چه درجه ای خدمات خود را ارائه می کند باید در یک فرایند ارزیابی و درجه بندی قرار بگیرد و بر همین اساس درجه یا ستاره به آن تعلق خواهد گرفت. به گفته وی، بعد از ساخت و دریافت پروانه بهره برداری موقت، هتل یا مرکز اقامتی ۶ ماه فرصت خواهد داشت که در یک فرایند علمی ارزیابی و درجه بندی شرکت کند تا درجه یا ستاره قطعی آن مشخص شود. تیموری در ادامه از شاخص های فنی ساختمانی، خدمات، تجهیزات، نیروی انسانی، ایمنی و بهداشت به عنوان شالوده ضوابط ارزیابی و درجه بندی نام برد. او در توضیح روند ارزیابی واحدهای گردشگری به شرکت های عامل تطبیق اشاره کرد و گفت: این شرکت ها به تطبیق وضعیت موجود یک واحد گردشگری با شاخص ها و ضوابط موجود می پردازند و گزارشی از واحد مورد نظر تهیه می کنند. این مقام مسوول افزود: بعد از این که به واحد مورد نظر برای منطبق شدن با ضوابط فرصتی داده شده، در صورت نیاز گزارش عدم انطباق تهیه می شود. او گفت: بخش های خصوصی متخصص در زمینه ارزیابی و درجه بندی، گزارشی را از واحد ها آماده کرده و در سامانه هوشمند طرح تطبیق به کارتابل های استانی ارائه می کنند و بعد از بررسی لازم در نهایت استان به عنوان رییس کمیسیون درجه بندی درخواست تشکیل کمیسیون درجه بندی خواهد کرد. وی افزود: در این کمیسیون، بر مبنای گزارش شرکت های مشاوره ای و با حضور یک نفر از بخش خصوصی، یک نفر از استان و یک نفر از همکاران نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشوری بعد از بازدید در زمینه درجه و ستاره مرکز یا هتل تصمیم گیری می شود. او با اشاره به رضایت بخش نبودن خروجی ارزیابی ها، علت آن را در نوع ضوابط و فرایند کار دانست و گفت: در دور جدیدی در سال ۱۳۸۶ ضوابط از حالت فنی ساختمانی بیرون آمده و کیفی – خدماتی شده بود با این حال ساختمان بیشتر از نگاه یک معمار درجه بندی شده بود تا یک ارزیاب کیفیت خدمات. تیموری با اشاره به انجام آخرین تغییرات در ضوابط در سال ۸۶ گفت:: این در حالی است که در دنیا ۳ تا ۵ سال به صورت میانگین به عنوان طول عمر یک استاندارد و ضابطه تعریف شده است و همه این عوامل بر لزوم بروز رسانی در ضوابط   تاکید داشت. او در ادامه با اشاره به الگوگیری از مدلی که از سال ۲۰۱۶ در کشور فرانسه اجرا شده است، گفت: ضوابط را به فارسی ترجمه کرده و در جلساتی با حضور صاحبنظران، مدیران هتل ها و ارزیاب ها بومی سازی شدند. وی با بیان این نکته در ضوابط جدید تلاش شده، ضعف های مدل های قبلی برطرف شود، به "دسترسی" به عنوان شعار سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد و گفت: با توجه به این شعار همه افراد اعم از سالمند، معلول و ... باید بتوانند مانند سایر افراد از خدمات مجموعه های گردشگری استفاده کنند. مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به این که سال ۲۰۱۷، سال توسعه پایدار بود، گفت: در سازمان ملل متحد نیز گردشگری را به عنوان ابزاری برای توسعه پایدار معرفی کردند و در همین راستا ما نیز بخش جدیدی را به ضوابط خود افزودیم. او گفت: برهمین اساس فصل خدمات و تجهیزات را تعریف شده و فصل جدیدی تحت عنوان دسترسی و توسعه پایدار برای بحث های گردشگری و ضوابط اضافه شد. تیموری گردشگری و هتلداری را صنعتی بین المللی دانست و بر لزوم حرکت شاخص ها در این بخش به سمت شاخص های جهانی تاکید کرد. به گفته وی، گردشگران امروزی به عنوان استانداردها  بیشتر به مقوله های خدمات و میزبانی توجه می کنند بنابراین ما نیز باید بیش از پیش به نیروی انسانی برای جلب رضایت مشتری توجه داشته باشیم. او با تاکید بر لزوم توجه به هتلداران به عنوان ذینفعهای بحث گردشگری، گفت: در تعیین ضوابط باید به گونه ای برنامه ریزی شود که کمترین مقاومت را  این افراد ایجاد کند و برای آنها هزینه های زیاد و اضافه  به وجود نیاورد. این مقام مسوول با اشاره به انعقاد تفاهمنامه و همکاری با فرانسه؛ بر لزوم بروز رسانی سیستم ارزیابی تاکید کرد و گفت: تغییراتی در ضوابط و شاخص ها و چک لیست ها اعمال و حدود ۲ ماه پیش ضوابط جدید در دو بخش هتل ها و هتل آپارتمان ها ابلاغ شد و هم اکنون فرایند اجرایی کردن این ضوابط در دست اجرا است. او بی میلی ارائه کنندگان خدمات برای ارتقا کیفیت، را یکی از معضلات و مشکلات موجود بر سر راه اجرایی شدن این ضوابط دانست و گفت: متاسفانه در هیچ بخش صنعت گردشگری ما هنوز روند حرفه ای نداریم و تا زمانی که این روند وجود نداشته باشد شاهد مقاومت ها و نبود تمایل برای تغییرات مثبت خواهیم بود. وی افزود: تعدادی از مراکز اقامتی و هتل ها دولتی هستند و ریسک هزینه کردن بودجه و اعتبار برای بهبود خدمات را تقبل نمی کنند. او با انتقاد از نبود نیروی انسانی متخصص و حرفه ای، بر لزوم توجه علمی به این مقوله تاکید کرد و گفت : در دانشگاه ها حتی مفهومی تحت عنوان ارزیابی و درجه بندی و سرفصلی با این موضوع وجود ندارد. تیموری گفت: در حوزه ارزیابی و درجه بندی حرفه ای تاسیسات و خدمات گردشگری باید با حداقل نیروی انسانی و آموزشها کار را شروع کنیم و به مرور تخصص هایی را در این حوزه اضافه کنیم. او در پایان با تاکید بر لزوم تعریف رشته هایی با موضوع ارزیابی و درجه بندی حرفه ای تاسیسات و خدمات گردشگری تاکید کرد. وی از ویژگی های رویکرد جدید به تناسب آن با نیازها و سلایق جدید گردشگران با توجه به تحولات مداوم در صنعت و همچنین  توجه به شاخص های توسعه پایدار در فرایند ارزیابی و درجه بندی برای اولین بار در کشور اشاره کرد.