counter create hit
مطالب مرتبط:

وینفرد شفر در مسیر پرویز مظلومی

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : استقلال امروز در بازی با صنعت نفت آبادان می‌تواند با مسجل‌کردن صعودش به فینال، فصل تلخی را که تا این‌جای کار پشت سر گذاشته یک روزه شیرین کند. وینفرد شفر هم می‌تواند با نزدیک شدن به کسب جام که ...

رنگ های جدید آبی و قرمز برای G6 و Q6 ال جی در راه است

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : تنها چند روز پس از معرفی رنگ تمشکی برای گوشی ال‌جی جی 6، اکنون دو رنگ زیبای دیگر از سوی این سازنده کره‌ای معرفی شده است. اگر قصد خرید یکی از گوشی‌های جی 6 یا کیو 6 را دارید، بزو ...

دستور تهیه میگو با سس تند

دستور تهیه میگو با سس تند

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : ...

خوراک مرغ و بلغور گندم را حتما امتحان کنید

خوراک مرغ و بلغور گندم را حتما امتحان کنید

میزان سرو: 4 الی 6 نفرمواد لازم: بلغور گندم: 2 پیمانه سینه مرغ: 2 عدد پیاز (کوچک): یک عدد سیر (ریز خرد شده): یک حبه آب: 8 پیمانه نمک: به م ...

بهترین اسباب بازی برای کودکان 3 تا 5 ساله

بهترین اسباب بازی برای کودکان 3 تا 5 ساله

  رنگ‌ها، اشکال و اعداد را می‌شناسد، قوانین را درک کرده و مسئولیت‌پذیری بیشتری دارد، واقع‌گرا‌تر شده و به اسباب‌بازی‌های فانتزی کمتر علاقه نشان می‌دهد، بلکه بیشتر اسباب‌بازی‌هایی را می‌پسندد که مشخصات واقعی داشته باشند. به بازی‌های نمایشی بیشتر از بازی‌های خیالی تما ...

سود میلیونی چینی ها با فروش آیفون و آیپد تقلبی

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : یک تبعه چینی که در کشور آمریکا زندگی می‌کند به جرم قاچاق و فروش محصولات تقلبی شرکت اپل، مثل آیفون و آیپد، مجرم شناخته شد.وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در بیانیه خبری خود جزئیات ب ...

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی آلمانی

مواد لازم بستنی شکلاتی - گردویی ۱ عدد جوش شیرین ۱/۲ قاشق چای خوری نمک ۱/۴ قاشق چای خوری آرد کامل ۱ پیمانه شکلات شیرین ۴۵۰ گرم آب ۱/۴ پیمانه کره آ ...

رهبر انقلاب خطاب به مسئولان: حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است/ مردم را بشناسید

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح (پنج‌شنبه) و همزمان با سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ با امام (ره)، با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیرو ...

چرا باید در محل کار بیشتر آب بخوریم؟

چرا باید در محل کار بیشتر آب بخوریم؟

در ژاپن که مردم بیشترین ساعات کاری را دارند (۶۰ الی ۷۰ ساعت در هفته) سالیانه حدود ۱۰ هزار نفر پشت میز کار می میرند که به پدیده کاروشی یعنی مرگ ناشی از کار زیاد معروف است. این مسئله به ما اهمیت مراقبت از سلامت در محل کار را یادآوری می کند و مهم ...

رعایت نکردن نکات تغذیه ای مهم ترین دلیل پوکی استخوان

رعایت نکردن نکات تغذیه ای مهم ترین دلیل پوکی استخوان

رعایت نکردن نکات تغذیه‌ای مهم‌ترین دلیل پوکی استخوان دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:یک ارتوپد در خصوص پوکی استخوان گفت: پوکی استخوانی ک ...

سیمرغ بر شانه  چه کسانی خواهد نشست؟

سیمرغ بر شانه چه کسانی خواهد نشست؟

  درواقع در شرایطی که هنوز نامزدی اعلام نشده و سلیقه داوران هنوز در پرده است، اما نگاهی به فیلم‌هایی که در روزهای مختلف جشنواره روی پرده آمده‌اند، تا حد زیادی می‌تواند از فیلم‌هایی که می‌توانند شانس بردن سیمرغ را داشته باشند، رونمایی کند.   سی ...

در جلسه کمیته انضباطی علی کریمی چه گذشت/ اظهارات جنجالی جادوگر

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) :  علی کریمی در هر دو نوبت انتقاداتی را از خبرنگاران مطرح کرد و نحوه پرسشگری آنها از فدراسیون را به چالش کشید و حسن‌زاده اما بیشتر سعی در آرام کردن فضا داشت.صبحت های قبل از جلسه کریمیعل ...

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما درباره روزنامه نگاری

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما درباره روزنامه نگاری

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : این فیلم ها به نحوی با رسانه و مخاطب و تحریریه و خبر و خبرنگاران پیوند دارند. اشاره مترجم: منتقدان واشنگتن پست فیلم های محبوب خودشان ...

نام های اولیه مشهورترین رمان های جهان

نام های اولیه مشهورترین رمان های جهان

غرور و تعصب       جین آستین هفتمین فرزند یک کشیش بود و سال 1775 در منطقه ای در جنوب شرقی انگلستان به دنیا آمد. بعد از مرگ پدرش چندین بار همراه خانواده نقل مکان کردند و در مسافرت بودند. آستین سال 1817 به خاطر بیماری به وینچستر ...

مثلت جست وجوی لاشه هواپیمای تهران ـ یاسوج مشخص شد

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : عزیز فیلی در جمع خبرنگاران افزود: با هدف تسریع در روند اجرایی عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران ـ یاسوج مثلثی را مشخص کرده‌ایم.وی بیان کرد: این مثلث با پیش‌بینی س ...

"Fae روز" و.... در حال ستیزه جو و عشقبازی,

«فی داناوی»، زنی ستیزه جو و نوازشگر

  60 زمان جنون قرارداد 60]. از همان دوران پرآشوب و ظهور قرن بیستم در امریکا برای شکستن هر چه بوی محدودیت و این فرصتی بود بخشی از هر چه محافظه کار است. البته این مشکل دوره آیکون فیلم خود را به عنوان شما می خواهید. دو فیلم "بانی و کلاید" (آرتور پن ، 1967) و "آسان رایدر" (دنیس هاپر ، 1969) شارژ از آن دوران همیشه حال و هوای یک دوران را به قاعده یک کپسول در خود دارند. در «ایزی رایدر» دورانی را بر ترک دو مرد موتورسوار با نگاه خیره و حالی دیریاب و وجد انگیز طی می‌کنیم؛ در «بانی و کلاید» قصه‌ در دهه‌ 30 آمریکا می‌گذرد، اما حال و هوایی تماما دهه‌شصتی دارد. فیلم روایت طغیان زن و مرد جوانی است که در بحران و بن‌بست اقتصادی هیچ چیز برای از دست دادن ندارند و بانک می‌‌زنند. این نخستین باری نبود که ستاره هالیوودی همچون وارن بیتی نقش یک یاغی را بازی می‌کرد، اما اجرای فی داناوی در نقش زن یاغی درخشش و ماندگاری فوق‌العاده داشت. اجرایی به‌یادماندنی از دختری که بی‌حوصلگی و افسردگی و فقدان رضایت از زندگی را با یاغی‌گری و دزدی از بانک التیام می‌بخشید.       فی داناوی در نقش «بانی پارکر» چنان روح و زندگی‌ای به این شخصیت بخشید که وقتی عکس‌های بانی پارکر حقیقی در دهه 30 را می‌بینی، انگار زنی از دوران پارینه‌سنگی جلوی دوربین ژست‌های مکش‌مرگ‌ما گرفته است. اما نقش‌آفرینی فی داناوی در فیلم «بانی و کلاید» تنها چند ژست سینمایی نیست، ساختن و اجرای یک شخصیت انسانی است که با همه فشارها کوتاه نمی‌آید و تمام‌قد می‌ایستد، به‌خصوص در کنار مرد محبوب‌اش، کلاید. جسارت ایستادن پا به پای یک مرد به دور از اغواگری‌های مرسوم، تصویر و تلاش زنانه‌ای بود که الگوی تکیه‌گاه‌بودن مرد را به کناری می‌نهاد. فی داناوی جسور و جذاب در کنار یا حتی مقابل مرد محبوبش می‌ایستاد. در مهم‌ترین فیلم‌های فی داناوی این مردان قصه بودند که اگر بخت یارشان بود، امکان همراهی او را می‌یافتند. او آن‌قدر خوب قواعد بازی را می‌دانست که می‌توانست پا به پای استیو مک کوئین، در اوج محبوبیت و شهرتش، در فیلم «حادثه توماس کراون» پرشور و هوش‌ربا شطرنج بازی کند و به اندازه یک چشم به‌هم‌زدن از بازی حریفش غافل نباشد. محله چینی‌ها، محله تباهی‌ها   در این میان به نظر می‌آید فی داناوی در یکی از شاهکارهای کارنامه‌اش «محله چینی‌ها» از اصول جسورانه‌اش عدول کرده است. او شبیه زن تنهای قصه‌های کارآگاهی است که عاشق کارآگاه می‌شود و کارگاه هم از او محافظت می‌کند. هرچند فضای فیلم «محله چینی‌ها» سنگدلا‌نه‌تر از کلیشه‌های پاورقی است و نخستین مالری (فی داناوی) تلخ‌تر و تباه‌شده‌تر از این است که به محافظت مردی محتاج باشد. او تنها می‌خواهد با دخترش از پیش پدرش فرار کند. در سیاهی «محله چینی‌ها» کارآگاه تنها ناظر تباهی است؛ تباهی همه اصول زندگی: از حقیقت تا عشق.  در تریلر پارانویید «سه روز کندور» (سیدنی پولاک، 1975) شاید تنها انسان معتمد و زن حقیقی بود که جو ترنر (رابرت ردفورد) می‌توانست در تمام آمریکا پیدا کند، در فیلم «شبکه» (سیدنی لومت، 1976) فی داناوی به اندازه مردان آمریکایی فیلم دیوانه بود، اما بهتر از تمام آن مردان می‌دانست که چه می‌خواهد، بی‌آن‌که هیچ احساسی بتواند او را از راهش دور کند. در «شبکه» ماکس شوماخر (ویلیام هولدن) در پیرانه‌سری عشق را در چشمان زنی (فی داناوی) می‌یابد، اما در کنداکتور جاه‌طلبی‌های زندگی‌ زن جایی برای عشق نیست. در «بار فلای» (باربت شرودر، 1987) هم‌پای میکی رورک جوان پای هر پیمانه می‌نشیند و هراس‌اش از هیچ‌شدن نیست.      داناوی در ۱۴ ژانویه ۱۹۴۱ در فلوریدا به دنیا آمد. پدرش افسر ارتش بود و او در شهرهای گوناگون ایالات متحده بزرگ شد. در خاطرات خود نوشته است از سال‌های کودکی عاشق بازیگری بوده و تقلید از زندگی دیگران را همیشه دوست داشته است. او در نوجوانی در مدارس هنرپیشگی بوستون و نیویورک دوره بازیگری گذراند و به‌ویژه سه سال زیر هدایت الیا کازان، کارگردان نامی، آموزش دید. در 22سالگی و پس از پایان تحصیل در رشته هنرهای نمایشی دانشگاه بوستون، به نیویورک رفت تا بازیگری را به صورت حرفه‌ای پی بگیرد. حاصل این سفر قراردادی بود که داناوی با کمپانی Lincoln center repertory بست و ثمره آن، بازی در شماری از مطرح‌ترین نمایش‌های برادوی در فاصله زمانی 1962 تا 1967 شد؛ نمایش‌هایی چون «مردی برای تمام فصول» و «پس از پاییز» آرتور میلر، در نقشی که اصلا برای مریلین مونرو نوشته شده بود.1967 سال سرنوشت   در سه فیلمی که در سال 1967 از فی داناوی به نمایش درآمد، «بانی و کلاید» داناوی را به ستاره‌ای بین‌المللی تبدیل کرد. نقش بانی پارکر گنگستر، عاشقی که مرگش تماشاگر را به‌شدت آزرده می‌کرد و زوج شیرینی که در کنار وارن بیتی شکل دادند، در همان نخستین سال بازیگری حرفه‌ای در سینما فی‌ داناوی، او را نامزد مجسمه طلایی اسکار و جایزه آکادمی بریتانیا کرد. سال 1974 دومین بار و برای فیلم «محله چینی‌ها» نامزد دریافت اسکار شد. نقش نخستین مالری در «محله چینی‌ها» رومن پولانسکی، هر چند برای دومین بار هم نتوانست برای داناوی اسکاری به همراه داشته باشد، اما توانایی‌های او در مقابل بازیگر باهوشی چون جک نیکلسون را نشان داد. انتظار فی‌داناوی برای اسکار اما خیلی طول نکشید. دو سال بعد «شبکه» او را به جایزه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا رساند. فیلم سیدنی لومت یک بیانیه درباره نقش رسانه جمعی آمریکایی بود و داناوی، در ترسیم نقش دایانا کریستنس، مدیر جوان و جاه‌طلب یکی از این شبکه‌های تلویزیونی، کاملا موفق عمل کرد.      شهرت و محبوبیت فی داناوی با فیلم «شبکه»، به کارگردانی سیدنی لومت، به اوج رسید. این اثر از مؤثرترین فیلم‌های هالیوود در نقد هجوآمیز دنیای رسانه‌های جمعی، نقش آن‌ها در تحریف واقعیت و نفوذشان در عالم سیاست است. فی داناوی با مهارت و ظرافتی کم‌نظیر نقش سرپرست شبکه‌ای تلویزیونی را ایفا کرده که برای موفقیت و پیشرفت، همه چیز و همه کس را فدا می‌کند. او به خاطر بازی در فیلم «شبکه» جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد، اما برخلاف انتظار، پس از دریافت اسکار پیشرفت چشمگیری نداشت و نقش‌های کوچک‌تری ایفا کرد.   در این مدت او به بازیگر آمریکایی مورد علاقه سینماگران اروپایی هم تبدیل شده بود. به‌جز همکاری دوباره با آرتور پن در «بزرگ‌مرد کوچک» (1970) و بازی در «ماجرای توماس کراون» (1968) که از پرفروش‌ترین‌های سینمای آمریکا در اواخر دهه 60 بود، نام او بیشتر در کنار نام‌های اروپایی به میان می‌آمد. بازی در «تله مرگبار» (1971)، به کارگردانی رنه کلمان، در کنار فرانک لاتجلا و بازی در «مکانی برای عشاق» (1968)، به کارگردانی ویتوریو دسیکا، در کنار مارچلو ماسترویانی، از جمله نقش‌آفرینی‌های داناوی برای فیلمسازان معروف اروپایی در آن مقطع بود.سیمای رویای در دور دست مانده  در ادامه دهه 70 و تمام دهه 80 همچنان ستاره‌ای پرسروصدا بود؛ هرچند جز چند مورد، فیلم درخشان دیگری از او دیده نشد. در فیلم «مامان‌جون» (1981) داناوی، در نقش جون کرافورد، ستاره سینمای دهه‌های 30 و 40 هالیوود، حضوری پرقدرت داشت و دوگانگی این کاراکتر را در بیرون و درون خانه کاملا واقعی به تصویر کشید. در سال‌های میانی دهه 80، نقش‌هایی منفی همچون سلنای «سوپرگرل» (ژانت سووارک، 1984) را هم تجربه کرد.   حضور در «رؤیای آریزونا»، ساخته امیر کوستوریتسا، و «پیام آور: داستان ژاندارک»، ساخته لوک بسون، در ابتدا و انتهای این دهه از همین نقش‌آفرینی‌ها بود. در 1995 در کنار مارلون براندو و در فیلم «دون‌ژوان دی‌مارکو» همچنان مسحور‌کننده می‌نمود. در قرن بیست‌ویکم با این‌که فی داناوی در فیلم‌ها همچنان حاضر است، اما بیشتر خاطره‌ای است از روزگاری رفته که هر روز بیشتر و بیشتر رؤیایی دور به نظر می‌آید.